frontpage

#helelortetchallenge

28/08/2014

D. 1. September starter Senses en 21 dags challenge og det tilbud fik mig lige i gear til at komme igang og i sving med sensommeren og det kommende efterår. Mine træningsrutiner har været lidt brudt op hen over sommeren og selvom jeg stadig løber og træner, så mangler jeg lige den sidste my motivation for at komme stærkt igen. Så nu er det nu! Jeg er allerede medlem i Senses så på sin vis er det bare min egen lille challenge jeg har gang i, men derfor vil jeg alligevel dele den med jer!

ChallengeJeg starter d. 1. September med en 30 dages challenge. Træning hver dag; enten et hold hos Senses (hot yoga, reformer & cardio core) eller en løbetur udenfor kombineret med hjemmeyoga og styrke træning.

Jeg ved at jeg ikke kan nå et hold hver dag pga. skole og rejser, men de dage jeg ikke kan nå det, vil jeg løbe udenfor og lave øvelser hjemme.

Mål: Der må jo være en mening med galskaben, for det er bestemt ikke min plan at træne hver dag, resten af mit liv, men jeg håber igennem denne her challenge at nå et par del mål, samt etablere nogle gode rutiner og vaner, der giver mig blod på tanden til at fortsætte en god træningsstil resten af året.

Helt konkret så har jeg planer om at løbe et par løb her i sensommeren og efteråret så skal have min kondition banket op og styrket mine muskler. Det sidste års løberi har givet mig frygteligt stive ben, så mit mål med yogaen er at blive mere smidig og arbejde med min vejrtrækning. Igennem cardio core og reformer vil jeg gerne styrke mit core så jeg har en bedre holdning når jeg løber. Derudover har jeg to andre mål, som i princippet ikke har noget med noget at gøre: jeg vil gerne kunne lave 5 armbøjninger på fødderne (altså ikke tøseudgaven) - det har jeg aldrig kunnet og mine armmuskler er en sørgelig forsamling, så uden at gå for Madonna (meget tonede arme) looket, så er det mit mål. Jeg vil også gerne kunne lave et ordenligt yoga headstand - ikke noget vildt fancy, men bare kunne stå i stillingen. 

Måske det lyder af meget, men det er ikke fordi jeg forventer en kæmpe forandring på 30 dage - jeg er i en god grundform og har ikke et mål om at tabe mig.

Som en opsummering så er det; bedre kondition på 5-10km distancer (løbeture, intervaltræning og styrketræning), smidighed (hot yoga, hjemmeyoga og reformer) og stærkere core (yoga, reformer og cardio core). Styrke og teknik til at lave 5 RIGTIGE armbøjninger og et hæderligt headstand.

Jeg er, som det nok fremgår, ret glad for at træne i Senses og underviserne kan virkelig hjælpe mig i min træning. Jeg løbetræner med Cecilie til Cardio Core (hun er også personlig træner og blogger på Simply Fit) og ellers træner jeg reformer hos Olivia Christensen og hot yoga helst hos Emilie Shack, Natascha Hardt eller Stinna Shaktiva. Når jeg laver hjemmeyoga, løber og drømmer om headstands så får jeg vildt meget inspiration fra instagram. Lige nu følger jeg @beachyogagirl @yogitoes123 @patrickbeach @amandabisk @annemini @hyld @frederikke_brasch og @ceblak

Hvis i har lyst til at følge med eller måske endda være med, så tjek #helelortetchallenge og tag jeres træningsbilleder på insta. Hvis i er helt på, så tjek også lige healthy skinny bitch og Trine som har fuld gang i #thebutsquatchallenge, der er masser af trænings- og madinspiration at hente.

Og så vil jeg lige pointere at det ikke for alle er en god ide at træne hver dag - det kan føre til skader og overbelastning. Jeg har dyrket motion og trænet meget siden jeg var 12 år, så jeg kender min krop og ved hvad den kan og ikke kan klare. Min træning skal være blandet og hvis jeg løber 10 km den ene dag, så løber jeg ikke 20 dagen efter. Jeg kombinere cardio med styrketræning, reformer og yoga så jeg både får min puls op, trænet mine muskler og strukket ud og trukket vejret helt ned i maven. Jeg lytter til min krop og til de mega seje undervisere i Senses, det er nemlig ikke altid at mine ambitioner hænger sammen med hvad min kondition og mine fugleklatarme kan klare. Jeg er ikke træningsekspert og dét der virker for mig, virker måske ikke for dig.

Være realistisk, lyt til din krop og tag udfordringen op! #helelortetchallenge let's go!

add comment

Fields marked with * must be filled out. Your e-mail will not be shown on the site and will never given to anyone.

Going blue

28/08/2014
En dag for et par uger siden kørte jeg en sikker blå stil. Det sker jo! Going for a blue look some weeks ago, those things do happen! Reiss jacket, Topshop jeans, Rayban sunglasses & MR x Superga sneakers via Sarenza.dk Affiliate links

add comment

Fields marked with * must be filled out. Your e-mail will not be shown on the site and will never given to anyone.

260814: Going green

27/08/2014

Mit outfit fra forleden hvor jeg var til Alt for Damernes årlige Guldknap event. Året vinder blev Custommade, utroligt passende var jeg iført grøn fra top til tå fra selvsamme brand, lånt til lejligheden. De grønne bukser er godt nok mega nice, så dem skal jeg have fingrerne i når de kommer i butikkerne!

My outfit from this years Guldknap event. The winner was Custommade, and guess what i was wearing? I'm never letting go of these pants though!

Reiss jacket, Custommade top and pants, Adidas Superstar sneakers, RebekkaRebekka necklace & Pønt earring.

add comment

Fields marked with * must be filled out. Your e-mail will not be shown on the site and will never given to anyone.

Interview: The Wild Mag

27/08/2014

The Wild Magazine har været så nice at lave et lille interview med mig online. Tjek deres cool side ud her og hold øje med deres magasin (med seje Lykke Li på forsiden) hvis du er uden for DK.

Tjek The Wild Mag på Twitter, Insta og facebook.

Yay the sweet girls from the Wild Mag made a short interview with me online. Check out their cool site here and keep an eye out for their print mag if you are outside of DK. They have awesome Lykke Li on the cover!

Check out the Wild Mag on Twitter, Insta and facebook.

add comment

Fields marked with * must be filled out. Your e-mail will not be shown on the site and will never given to anyone.